fredag 16 april 2010

7.

När han gick hem den morgonen sa han vi ses. Han skickade ett sms på kvällen. Skrev ”tack för en mysig kväll och natt”. Han frågade om jag hade hunnit till föreläsningen i tid. Jag svarade och frågade honom något liknande. Sedan hördes vi aldrig mer.

När vi låg under samma täcke den natten sa jag ”man kan inte lita på någon för man vet aldrig om det någon säger verkligen är sant eller inte”. ”Nej” svarade han.

Jag undrar hur många sådana sms han har skickat. Och hur många han menar. Jag förstår inte riktigt varför man säger vi ses om man inte menar det.
Jag förstår inte varför man viskar fina saker till någon om det ändå bara är ljudvågor.

6 kommentarer:

  1. inte jag heller
    för vissa är ord tydligen bara ord

    SvaraRadera
  2. malin: Åh, jag vet! Jag önskar att det inte var så.

    SvaraRadera
  3. Hur många gånger hör man inte de fina orden, och hur många gånger önskar man inte att de ska betyda något...?

    SvaraRadera
  4. Det förstår inte jag heller.

    SvaraRadera
  5. åh, så himla fint du skriver och det är så sant och det är så sorgligt att man alltid vågar tro på de där orden som tydligen inte betyder något mer än just bara ord.

    SvaraRadera
  6. Sara: Jag önskar alltid att de ska betyda något.

    Alexandra: Åh, oftast känns det som att jag förstår ingenting alls av livet.

    Kristin: Tack, tack så hemskt mycket för att du vill läsa. Du gör mig så rysligt glad!

    SvaraRadera