tisdag 15 juni 2010

36.

Vi satt på en båt på väg hem från en skärgårdsö som jag inte minns namnet på. Det hade börjat regna och vi stod under tak och väntade tills båten hade lagt till vid bryggan. Han höll en tidning över mig när det bildades en kö till båten men jag blev blöt i håret i alla fall.

Det var trångt och vi var trötta och jag var inte den enda på båten som var blöt i håret. Vi satt nära fönstret och jag trodde nästan att han hade somnat när han sa att jag skulle välja låt. Jag valde en gammal spellista och då spelades den här låten. Resten av veckan ville han inte lyssna på något annat.

Det var någonting han sa om att låten sammanfattade allting så bra som jag tyckte var så fint men nu minns jag inte vad det var. Jag undrar vad det betyder att jag glömmer. Kanske att vissa människor bara är tänkta för varandra en liten stund. Sedan väntar någonting annat.

Jag hoppas det.

7 kommentarer:

  1. Svar: Vad bra att du förstår. Blir glad. Tror jag.

    Det låter himla fint, speciellt det där med att hålla en tidning över dig. Jag känner igen mig i att glömma saker som man antar är väldigt viktiga. Hjärnans prioritering över vad man minns, och inte minns, är så konstig!

    SvaraRadera
  2. den låten är en av de finaste jag har hört.
    jag älskar den verkligen.
    första gången jag hörde den kunde jag inte sluta lyssna på den utan den gick på repeat.

    så fint ögonblick.

    SvaraRadera
  3. Så vackert. :) Och jättefin låt!
    Jag tror visst att det kan vara så att vissa människor är tänkta för varandra under en begränsad tid bara. Sorgligt men sant. Däremot tror jag att det oftast kommer någon ännu bättre så småningom.

    SvaraRadera
  4. Lisa: tack Lisa! :)

    Vankelmodig flicka: Åh, det tycker jag att du ska bli!

    Och precis så, jag tror inte att det är meningen att man ska förstå hur hjärnan prioriterar när det handlar om att minnas. Han som höll den där tidningen över mig brukade säga "man glömmer det man vill minnas och minns det man vill glömma", det är kanske sant.

    Julia: Jag lyssnade också mycket på den när den kom ut. Den är himla fin och Sia är himla duktig!

    Ponyo: Jag tror också att det kommer något (någon) bättre senare, det måste liksom vara så.

    SvaraRadera
  5. åh vad jag också hoppas det. Det måste vara så.

    SvaraRadera