lördag 19 februari 2011

128.

De finns de som menar att man kan bestämma sig för att må bra. Så jag sprang sex kilometer i fruktansvärd träningsvärk, länsade bodyshop (och därmed indirekt mitt bankkonto) på fina produkter och smsade lite kärlek till tre bästa vänner denna lördagsförmiddag. Ikväll ska jag dansa runt i alldeles för höga klackar och försöka inse att min värld inte alltid kommer att handla om J.

Fast jag vet inte om jag tror på det. Varken på det där om att man kan bestämma sig för att må bra eller att min värld kommer handla om någon annan än J.

Ungefär som att sängen fortfarande står kvar på golvet i min lägenhet på sjunde våningen fast jag ligger under täcket och allting bara rasar-rasar-rasar. Jag undrar när det kommer sluta kännas såhär.

1 kommentar:

  1. Någon gång. Någon gång slutar det. När tiden är inne, när allt är över. Jag lovar. Hur fel och overkligt det än låter, så är det.

    SvaraRadera