lördag 22 januari 2011

113.

Anna lämnade en länk till en person som jag beundrar jättemycket. Gunnar Ardelius heter han. Jag har skrivit om honom tidigare, här och här. Och tänk att på något konstigt vis (typ genom att googla sig själv eller sin bok) har han läst vad jag har skrivit om honom. Åh, han är ungefär den duktigaste jag vet på att skriva och nu vet han ju att jag tycker det. FINT!

Jag blev liksom alldeles till mig och googlade sönder honom (inte precis första gången). Jag fastnade för det det här klippet. Jag gillar särskilt början när han berättar om omgivningarna och karaktärerna i hans böcker. Jag vet nog ingen med hans förmåga att sätta ord i följd såhär: "han springer för att komma ihåg allt han måste glömma för att kunna minnas igen".

5 kommentarer:

  1. Jag älskar Gunnar Ardelius. Det enda som är negativt är att hans böcker är så korta. Han liksom sätter ord på tankar och känslor man inte visste att man hade förrän man läser om dem. Och när det gör ont i hjärtat och i magen förstår man att det handlar om en själv.

    Känner för övrigt att Anna verkar vara ett för vanligt namn.. Känner mig inte så unik, haha..

    SvaraRadera
  2. SÅ KUL. jag läste ut "bara kärlek kan krossa ditt hjärta" igår, googlade boken lite på måfå och hittade av en slump hans blogginlägg, och kände igen dom där raderna, för det var bland annat dina gunnar ardelius-inlägg som fick mig börja läsa honom. nu har jag läst alla tre böcker. jag tycker också att han bra, speciellt tycker jag om "jag behöver dig mer...", fast jag älskar handlingen i "bara kärlek kan krossa ditt hjärta". åh ja. bra bra bra. just nu håller han tydligen på att skriva en bok om ett gruvsamhälle i liberia, väldigt spännande. ganska udda.

    håller med anna ovanför om namnet. men om man lägger till ett t så får man ju ett annat namn... hehe. okej jag har sämst humor. och måste verkligen plugga. och sluta upp med att skriva såhär löjliga kommentarer.

    vad kul att du blev glad i alla fall! puss finaste du.

    SvaraRadera
  3. Du skulle nog älska En Dag av David Nicholls. Helt ljuvlig. Tjugo år. Två människor.
    älskar din ord. kram.

    SvaraRadera
  4. Oi, så fantastisk! Jeg er sikker på at du har bragt bøkene hans til mange nye lesere gjennom det fine du har skrevet om dem her. Jeg har funnet ut at jeg kan bestille bøkene fra Sverige til Norge også (jeg vil jo aller helst lese dem på svensk), så nå havner de snart i min postkasse, jeg gleder meg så himla masse til å lese!

    Kramar til fine deg.

    SvaraRadera