söndag 7 november 2010

86.


För några veckor sedan köpte jag Gunnar Ardelius tredje roman, Bara kärlek kan krossa ditt hjärta. Jag har läst den två gånger redan, och jag älskar den. Jag gillar Ardelius sätt att skriva så himla, himla mycket. Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men det känns som att han skriver så mycket mer än vackra historier.

Bara kärlek kan krossa ditt hjärta är en firstående fortsättning på Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket. Det är inget måste att läsa den före, men jag tror att historien blir lite mer speciell om man har läst den första boken och känner karaktärerna bättre.

Bara kärlek kan krossa ditt hjärta handlar om ungefär det här:




Åh, jag hoppas verkligen att ni läser den!

11 kommentarer:

  1. Och jag hoppas att du läser "Älskade du" av Barbara Voors, om du inte redan har gjort det. Gör det. För din skull. För att det hon skriver lika gärna hade kunnat vara dina ord.

    SvaraRadera
  2. jag har båda de böckerna! har läst dem tusen gånger om!!

    SvaraRadera
  3. Åh, visst är den så himla fin, allting! Sättet att formulera ord och precis som du säger skriver han så mycket mer än bara historier. Fantastiskt.

    SvaraRadera
  4. åh, vilket fint tips. jag ska ta mig till biblioteket så fort jag kan. (och din blogg, herregud. finare finns nog inte)

    SvaraRadera
  5. Jeg vil så gjerne lese bøkene hans, men på biblioteket her finns de bare på norsk, og svensk er så vakkert språk, jeg må jo lese dem på svensk.

    SvaraRadera
  6. Jag vill tacka dig för att du har tipsat om dom här böckerna. Jag har aldrig läst något liknande tidigare och kommer förmodligen aldrig att göra det heller. Dom här romanerna är i sin egen klass. Helt fantastiska.
    (Och jag älskar att det inte bara är en kärlekshistoria med rosa fluffiga moln, det finns något mer som bara är så jävla äkta. Hela tiden. Och alla detaljer.. Så himla bra.)

    SvaraRadera
  7. Emma: Åh, tack så himla mycket för tipset Emma! Jag gillar Barbara Voors, och det är faktiskt inte ens omöjligt att jag har den där boken väntandes i min bokhylla redan nu. Imorgon ska jag kika efter, och läsa om jag hittar! Fortsätt gärna att tipsa. Kram!

    Lisa: åh, gör det!

    n: åh, så bra, bra!

    lina: precis vad jag också tycker!

    Lisa: precis så, alldeles fantastisk!

    martina: åh, så bra, jag tror att du kommer att gilla den massor!

    Och tack, jag hoppas att du förstår att det gör mig så himla glad!

    M: jag förstår att du hellre vill läsa den på hans språk, men jag tror den är jättefin på norska också. Det kan liksom inte bli annat!

    A: Åh, jätteroligt att höra! Han skriver verkligen som ingen annan. Tack för att du tittar in hit också!

    SvaraRadera
  8. å, jag har letat efter hans böcker överallt men jag hittar inte dem. vill ha alla. måste få tag på dem på internet eller någonting, det verkar vara värt att läsa. så himla fin blogg förresten.

    SvaraRadera
  9. emma: åh, jag hoppas verkligen att du får tag på böckerna. oftast finns de på ungdomsavdelningarna i bokhandeln, alltså inte bland de vanliga pocketböckerna.

    och tack så himla mycket!

    SvaraRadera