måndag 29 november 2010

94.

Åh, det finns så himla mycket som jag vill berätta för er just nu. Mest kanske himla obetydliga saker.

Men åh, jag måste skriva ansökan. Måste motivera varför just jag av så himla många borde få studera i ett varmt land ganska jättelångt här ifrån. Och det är så lätt att känna sig himla dålig då. Känna att man har gjort ingenting alls ett helt liv, fast man ju har gjort massor (i alla fall lite). Men ingenting viktigt liksom.

Och jag önskar att jag kunde få berätta om att jag älskar att skriva massa obetydliga saker om känslor och om hur livsfarligt kärlek är och hur vissa killar liksom stannar kvar. Hur jag aldrig glömmer han som aldrig kommer ihåg mig. Hur jag aldrig har varit kär. Hur jag aldrig vågar lita på någon.

Hur jag inte riktigt vet någonting alls om livet. Jag försöker ju bara följa med och letar efter någon plats som inte alltid snurrar. Ibland känns det som att jag aldrig kommer att hitta rätt.

Fast det är klart, att sånt går ju inte att skriva till något internationellt sekretariat någonstans där i ett land ganska jättelångt här ifrån. Dit jag tydligen vill. Sånt där man inte vet att man vill. Ungefär som allting annat alltså, fast ändå inte.

4 kommentarer:

  1. Nu har jag hittat tillbaka till din blogg och dina vackra ord igen, nu åker du in på min länklista så jag inte glömmer dig.

    Go with the flow, att veta för mycket om vart man är påväg är överskattat.

    SvaraRadera
  2. det är inte lätt... men som tur är har du folk som läser och tystnaden du ibland kan uppleva här är sympati. som en vän som bara lyssnar och nickar

    SvaraRadera