måndag 6 december 2010

98.

2. Har du en pojkvän?
Nej. Jag vet inte om man kan säga att jag har haft en pojkvän någonsin. Det handlar nog mest om att jag inte har hittat rätt, och kanske lite om att jag inte tycker om tanken på att vara någons flickvän.

Fast just nu träffar jag en kille som jag tycker är himla fin. Han bor 26 mil ifrån mig så vi hinner inte ses så ofta. Jag träffade honom en sen lördagkväll i juni i år och jag skrev väldigt kort om det här. En torsdagsnatt i oktober tog jag mod till mig och bokade en biljett till honom. Den fredagen var såhär.

Annars handlar ju den här bloggen mest om någon som heter Johan. Vi var aldrig någonting, men jag har aldrig känt något liknande för någon någonsin. Jag förstår att det låter jättedumt och jag förstår inte heller hur det kan bli så bara för att man delar säng en natt i februari. Det är nästan precis tio månader sedan nu, och jag skrev det här några dagar efter den där natten. Jag har aldrig velat ha någon så som jag ville ha honom. Därför ville jag bara glömma honom.

8 kommentarer:

  1. Det finns inget som är lika jobbigt som att hitta någon man vill vara med och inte kunna vad med den personen.

    SvaraRadera
  2. De där nätterna i februari är förrädiska för känslolivet. Jag hänger kvar vid en som skedde för tre år sen.

    SvaraRadera
  3. Ah. Min magiske natt var også i februar. Av og til kjennes det som om jeg aldri skal komme meg videre.

    SvaraRadera
  4. du skriver så himla fint. puss. <3

    SvaraRadera
  5. du verkar så himla lik mig så jag blir rädd ibland, men samtidigt så känns det så skönt att det finns nån där ute som verkar tänka och känna precis som jag. tack för det och kram på dig fina du

    SvaraRadera
  6. Det här känns jätte dumt! Men kan jag få skriva ett mejl till dig. Jag behöver verkligen någon att prata med som kan förstå min situation.
    Hör av dig om du skulle kunna tänka dig det.
    Kram!!

    SvaraRadera
  7. n: åh alltid hjärtat! jag har mejat dig!

    SvaraRadera
  8. Samma här. Jag har aldrig någonsin haft en pojkvän.

    SvaraRadera