söndag 4 juli 2010

47.

Jag kan inte hata att jag vill ha honom. Jag önskar att jag kunde hata det för jag tror att det skulle vara lite lättare då. Jag önskar att jag kunde hata känslor.

Jag är nog ganska dålig på att hata, kanske nästan lika dålig som jag är på att känna. Jag har så himla svårt för att våga känna något för någon, men med honom känns det som att ingenting egentligen spelar någon roll. Jag är inte så rädd för att känna för honom. Det handlar kanske mest om att jag vet att även om jag skulle våga falla handlöst för honom så kommer vi aldrig att hända. Vi kommer aldrig att bli något.

Han heter Johan och han är några lite för många år äldre än mig. Jag har aldrig velat ha någon så som jag vill ha honom. Det är som att jag vet att han har allt som jag vill ha fast egentligen så kan jag inte veta det. Jag känner honom inte så väl.

Det kändes lite som att han såg igenom mig fastän vi bara hade känt till varandra i några timmar. Egentligen är jag en ganska dålig lyssnare men jag ville aldrig att han skulle sluta prata. Ibland när han såg på mig kändes det som att han såg något som han tyckte om. Jag undrade vad det kunde vara men jag vågade aldrig fråga.

7 kommentarer:

  1. du skriver så jävla bra.

    SvaraRadera
  2. Ålderskillnad behöver ju inte alltid vara en dålig sak. Han såg alldeles säkert något jättefint i dig, det finns fint i alla och hittar man rätt person tar den fram alla ens bra sidor och kan förbise de dåliga. :)

    SvaraRadera
  3. även jag har svårt för att våga känna, men precis som du, så kanske kanske jag börjar övervinna den rädslan. Väldigt fint skrivet för övrigt!

    SvaraRadera
  4. "Det kändes som att jag hade så mycket att lära av honom."

    Det syns jeg var så fint sagt, for det beskriver så godt følelsen man får noen ganger når man kjenner at man bare vil være mer sammen med en annen person, høre på hva de har å si, lære alt av dem, og liksom legge bort seg selv litt for en stund.

    Jeg skulle ønske du kunne få vite hva han tenkte da han så på deg. Jeg er sikker på at det var noe veldig, veldig fint.

    SvaraRadera
  5. jag blir tårögd av alla dina texter.
    jag är så rädd för att känna, speciellt för någon. som kanske på något sätt känner för mig.
    det skrämmer mig så.

    SvaraRadera
  6. Lisa: tack finaste!

    Ponyo: Jag hatar att ålder faktiskt spelar roll. För det gör det tror jag. Ganska stor roll.

    ellinor: Åh, så glad jag blir! Och tack!

    M: Åh, det var så fint. Han är så fin!

    nellie: Jag blir nästan tårögd av dina fina kommentarer. Du är så fin, jag bara vet det! Det skrämmer mig massor också men vi får inte låta det ta över oss. Det är det dummaste man kan göra.

    SvaraRadera
  7. men åh du sätter verkligen ord på allt.

    SvaraRadera