onsdag 9 mars 2011

137.

Jag vet inte vad jag ska skriva. För livet, det känns liksom ganska tungt för mig just nu.

Samtidigt känns det så typiskt att den där längtan som jag har gått och burit på i nästan ett helt år, att jag har gått och längtat efter den finaste killen i hela världen och nu verkar det lite som att han kanske vill ha mig (det är så overkligt och så fint att jag inte vet var jag ska ta vägen). Och det borde göra mig så lycklig men just nu känner jag mig mest alldeles trasig och jag är så rädd för att gå sönder helt och hållet.

Ni vet de som går in i väggen och så. Måste pausa livet. Det här är nog den enda gången i mitt liv som jag verkligen inte vill pausa. Vill bara ligga nära honom men det går inte för hela jag gör så ont just nu. Och jag tror att jag väntar på att det ska vända snart, fast jag är inte säker på om han är kvar då.

6 kommentarer:

  1. Åh, usch, vilken jobbig situation. Varför ska livet vara så fruktansvärt otajmat?

    Kanske, kanske, att du kan låta honom laga dig lite? Men du kanske känner att risken finns att du kan gå sönder ännu mer om det inte blir precis så som du önskar?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det kanske inte riktigt är vad du vill höra (för du kanske känner att du försöker beskriva hur du känner i ditt liv och så kommer jag och säger att jag minsann också känner så, som att jag stjäl dina ord och stämplar dem i MIN panna) men PRECIS så känner jag. Och det är så... hemskt. Man känner sig så hemsk.

    SvaraRadera
  3. säg PRECIS EXAKT det till honom
    ibland måste man strunta i att spela ett spel och bara vara ärlig tror jag
    men egentligen är inte min aning så himla stor

    SvaraRadera
  4. (jag läser hela tiden men är bara så tom på ord)

    jag tycker att du ska berätta för honom, även om det känns väldigt svårt. om han förstår så väntar han.

    SvaraRadera
  5. kanske skulle det hjälpa litegrann att släppa in honom, berätta om hur du känner och om vad som händer i ditt huvud precis just nu. (jag gjorde det, och det var det läskigaste men samtidigt finaste jag vart med om någonsin.)

    och jag har kanske sett för många kärleksfilmer för att veta hur det egentligen går till, men jag tror att är han rätt för dig så väntar han.

    kram, och tack för alla fina ord du delar med dig av.

    SvaraRadera