onsdag 9 januari 2013

271.

Jag har varit ruskigt dålig på att dela med mig av fina böcker det senaste året, så därför tänkte jag att det var dags nu. Boken heter "Ett annat sätt att vara ung" och är skriven av Per Nilsson. Jag tycker att Per Nilsson är en av de bästa barn- och ungdomsförfattarna vi har i Sverige, och när jag var yngre läste jag nog alla hans ungdomsböcker. I alla fall så kom jag över den här boken i somras och för några veckor sedan så läste jag om den. 

Den ser ut såhär:

och den innehåller sånt här:



Den är så himla-himla fin. Som alla Per Nilssons böcker är den sådär tänkvärd och klok. Språket? Det bästa om ni frågar mig, enkelt och okomplicerat.


1 kommentar:

  1. Åh, jag läste också Per Nilssons böcker när jag var yngre. Så fina. Har du sett filmen som den här är baserad på?

    SvaraRadera