söndag 19 maj 2013

287.

Att dela säng när båda vet att det är över snart. Det kan vara helt fruktansvärt. Eller helt underbart. Nu är det bara elva dagar tills vi får prata om det. Prata om att han åker om fem dagar. Sexton dagar tills han åker alltså. Sexton dagar tills den där examensfesten. Då ska jag fira fyra universitetsår och glömma bort att han åker ifrån mig den natten.

Jag vet inte hur det kommer att kännas. Vet inte vad jag ska göra sen. Har inget jobb. Ingen spännande trainee-plats. Undrar om det kommer att kännas tomt här utan honom. Undrar hur länge jag blir kvar här. Tills det är dags för mitt äventyr. Undrar om vi kommer hitta tillbaka till varandra eller om det bara skulle vara såhär. Kanske skulle det bara vara vi i sex månader och några dagar.

Jag undrar hur det kommer att kännas att ligga bredvid någon annan än honom sen.

1 kommentar:

  1. Började gråta när jag läste det ovan. Lever i samma damm just nu. Räknar dagar. Förhandlar.

    SvaraRadera