tisdag 18 december 2012

Frågestund, del 2.

Vem eller vilka betyder mest av allt i hela världen för dig?
Min familj och mina vänner. Är så tacksam för att jag har så fina människor i mitt liv som bryr sig så mycket om mig.

Har du någon att gråta för?
Jag har många som jag skulle kunna gråta med, men jag gråter nästan aldrig inför någon. Jag gråter mest när jag är ensam. Förutom då jag var jättedeprimerad förståss, då grät jag inför allt och alla hela tiden. Fy vilken ledsam tid det var.

Hur går allt med boken?
Det går bra tror jag. Långsamt men bra.

Vem är han som verkar finnas i ditt liv och kanske gör dig lite gladare?
Han är mörkhårig, har bott i fyra länder, har en äldre bror och en mamma och en pappa och han säger att han tycker att jag är himla snygg.

Var i livet befinner du dig just nu?
Om några, ungefär tre-fyra veckor, påbörjar jag sista terminen på min utbildning och till sommaren hoppas jag att jag vet lite mer om vad jag vill prova på att arbeta med i framtiden. 

Hur länge var det ni? Efter den där natten, var det honom du träffade igen? Han som du aldrig trodde du skulle sova tillsammans med igen? Hur länge varade det?
Jag träffade Johan i februari-mars för två år sedan, och sen sågs vi inte förrän i december samma år och sedan träffades vi till och med juni året därpå (alltså förra året). 

Var i Sverige är du ifrån?
Umeå!

Jag undrar vilken din favoritbok är?
Jag fullkomligt älskar Gunnar Ardelius böcker "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket" och "Bara kärlek kan krossa ditt hjärta". Annars gillar jag till exempel "One day" av David Nicholls ("En dag" heter den på svenska, jag har läst och gillar båda men föredrar den engelska) och "Morgon i Jenin" av Susan Abulhawa. 

Vad gör du när du vill må bra?
Jag umgås med mina nära och kära, läser fina böcker och lyssnar på bra musik. 

Tipsa om en blogg du läser!
Jag läser inte så himla många bloggar, jag brukar mest bara kika in hos er som kommenterar här. Men tre bloggar som jag ofta läser ärEvelinasFelicias, och spruckna bomullsdrömmar.  

Berätta mer om killen som du skickade sms till på 25 års festen? Hoppas du hittar någon som är tio tusen gånger bättre än Johan, han förtjänar inte den kärleken du hade för honom. DU förtjänar någon som lyfter upp dig som person och får dig inse hur vacker du är, innanför som utanför :)
Åh, tusen tack till att börja med! Alltså jag vet på riktigt inte vad mer jag ska skriva om honom. Imorgon ska vi handla julklappar tillsammans.

1 kommentar:

  1. Jag tror faktiskt jag dog lite grann nu. Jag har läst din blogg i den som känns som en evighet, sedan den inte hette merlängtanänkärlek, och innan den, och till och med innan den. Jag har älskat den från början och jag har läst ALLA inlägg på alla dina bloggar. Så när du sa att du är från Umeå dör jag lite, eftersom jag är från samma stad! Helt sjukt. Och lite mer sjukt.

    SvaraRadera