tisdag 11 december 2012

Frågestund, del 1.

Vilken är din favoritsmak på te? 
Just nu är jag helt galen i chai! Slukar kopp efter kopp efter.. ja, ni fattar. 

Vad tycker du om vinter/snö?
Jag tycker att det är så. himla. kallt! Varje år när snön kommer undrar jag hur jag i hela friden överlevde förra vintern utan att frysa ihjäl. På något konstigt vis tar man ju ändå sig igenom det, och sedan kommer sommaren och jag tycker om sommaren så väldigt mycket mer än vintern. Men åh vad fint det kan vara med snö också, i små doser. 

Om pengar inte spelade någon roll alls, vad skulle du vilja göra med resten av ditt liv?

Jag skulle antagligen skriva hela dagarna och hoppas att någon en dag skulle läsa det. Om jag hade pengar (fast nu blir de kanske inte så oviktiga ändå) skulle jag öppna ett barnhem för föräldralösa barn i ett land där det behövs. Ibland tror jag att det skulle göra mig till den lyckligaste på hela jorden.

hva gjør du når du er syk?
Om du menar sjuk som i feber och snor och halsont och hosta brukar jag mest bara sova-sova-sova tills det är över. När jag blir sjuk blir jag oftast jättesjuk med jättehög feber och så. Jag var nästan aldrig sjuk som barn, så mina föräldrar brukar skoja om att jag får ta igen allting nu. 

Vad pluggar du för någonting?

Jag läser sista året på civilekonomprogrammet med inrikning mot strategic management. Det är jätteintressant ibland och jättetråkigt ibland. Jag längtar så mycket tills jag är klar fast jag inte riktigt har någon aning om vad jag vill jobba med sen. 

Berätta om han som inte tycker att det är lika mysigt att sova om inte du är där.

Han heter Erik och han läser också sista året på universitetet men inte samma sak som jag. Tredje gången vi träffades gömde han en chokladkaka på min hatthylla och sedan kom det ett sms när han hade gått "kolla på hatthyllan". Han säger alltid att jag är fin och att jag luktar så himla gott.

vad lyssnar du på för musik?


ja ja ja, kan du inte berätta mer om honom?
Hm.. Han har så himla fina ögon. Han låter mig ha allt täcke fast det är kallt och han fryser lite. Om vi ska gå en promenad eller så på kvällen kommer han alltid och hämtar mig. "Jag kan hämta dig halv nio" säger han och ringer på porten precis exakt halv nio. Och fast han lika väl skulle kunna stanna där nere och vänta på mig kommer han upp så att vi hinner pussas lite i hallen innan vi går. 

Vet någon (förutom vi såklart) om att du har en blogg? Och kan du inte skriva om hur du och han-som-du-cyklade-hem-med-efter-festen träffades? Och hur han är? Så glad för din skull att du kanske hittat någon efter Johan. Puss!!
Nej, ingen jag känner vet att jag bloggar. Det är liksom jättehemligt och jag vill att det ska vara så.

Vi träffades första gången på en nation där jag jobbar med mina vänner ibland (vet ni inte vad en nation är? läs då här). Efter det sprang vi ihop lite då och då och sedan träffades vi ute och jag visste att han ville ha mig men jag visste inte om jag ville. Vi gick hem till mig och pratade en himla massa och kysstes och då visste jag. Ungefär så!

Barnen på jobbet idag lekte någon du måste välja lek.(Skulle du hellre dricka päronsoda eller ha ett öga?) 
Förändra världen eller låta världen ändra dig? Förändra världen!
Organiserat kaos eller kläder på galgar? Kläder på galgar!
Ketchup till ris eller lakrits till frukost? Lakrits till frukost!
Dricka vin till en film eller dricka vin "på" ett dansgolv? Tycker inte om att dricka på dansgolv, det går ju inte! Tycker heller inte om de som dricker på dansgolvet och spiller på andra och låtsas som ingenting.
Sista minuten eller alldeles för tidigt? Som liten var jag alltid för tidig. Det fanns inget i hela världen som gjorde mig så rädd som att komma för sent. Nu är jag inte lika livrädd för att komma sent, vilket har resulterat i lite för mycket sista minuten på sista tiden.


Hur tog du dig igenom efter att du och Johan gjort slut?
Ja, alltså hur gjorde jag? Det tänker jag jättemycket på stundvis. Det svåraste, och som nog gjorde att det hela blev så långdraget och extra jobbigt, var att han aldrig direkt gjorde slut med mig. Han bara klippte mig helt och låtsades som att jag inte fanns. Han kramade mig precis som vanligt en morgon innan han gick hem och sedan bara var det inte så längre. Inte ett enda ord efter den morgonen. Och jag mådde så himla dåligt för jag förstod inte vad som hade hänt och jag kunde inte få tag på honom. Det gjorde mig helt galen. Men det gör det inte längre. 

Den dagen jag insåg att jag aldrig skulle kunna lita på honom igen blev det lättare. När jag insåg att jag inte gick runt och sörjde honom utan känslorna som jag hade haft för honom, det var nog då jag på riktigt kunde börja gå vidare utan att längta tillbaka.

1 kommentar: