söndag 23 september 2012

246.

När den här himla boken blir klar. Om den någonsin blir på riktigt, om det kommer finnas någon som vill läsa den, då kommer du Johan att finnas i den. Jag undrar vad du skulle tycka om det. Jag undrar om du skulle bry dig någonting alls. Jag undrar hur stor betydelse det har för mig. Jag undrar om en liten del av mig fortfarande skriver den till dig. Jag hoppas inte. 

Jag vill glömma nu. Jag vill kyssa någon annan som också känns på riktigt. Jag vill känna det jag kände den där februarimorgonen för snart tre år sedan med dig. Det kändes lite som att det skulle vara du och ingen-ingen-ingen annan någonsin efter den morgonen. Fast jag vet ju att det var fel, och att han finns där ute någonstans. Jag hoppas att han är snäll med mig. Det känns inte som att jag kommer att våga annars. Oftast känns det som att jag aldrig kommer att våga ändå. Du förstörde så himla mycket Johan, om du bara kunde fatta det. Förstår inte hur du kan vara så iskall. Fattar inte vad jag har gjort för att förtjäna någon som dig. Jag ångrar allt med oss, men jag önskar att det inte skulle behöva kännas så.

6 kommentarer:

  1. Om den blir på rikgit, så kommer jag utan tvekan vilja läsa den

    SvaraRadera
  2. Vi är många som vill läsa din bok. den kommer vara så himla fin tror jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas också att den blir fin, och åh vad jag hoppas att ni kommer att kunna läsa den snart!!

      Radera
  3. Jag tror att din bok kommer bli en sånn där jag tar med mig överallt. Som är så fint skriven men att det ändå vrider sig lite i hjärtat när man läser. Som Gunnar Ardelius "Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket". Lite så tror jag. Den boken har jag läst säkert 30 gånger. Bara för att det är så fint skrivet.
    Så ja. Jag kommer köpa och läsa din bok tusen gånger om.

    SvaraRadera
  4. Tack för tipset! Men jag tror nog att jag låter bli att kolla på hela filmen. Mest för att få behålla alla de scener man själv har målat upp. Du vet när man får göra det till sin lilla egna historia fast med någon annans manus?

    SvaraRadera