tisdag 8 november 2011

190.


"When you stop striving for perfection you might as well be dead."

Jag hatar-hatar-hatar att jag är så äckligt självcentrerad och får allting att handla om mig. Som att han ändrar sin beskrivning på facebook. Det borde ju betyda ingenting. Ungefär som att han inte borde betyda någonting. Fast han betyder nog nästan allting fortfarande. Åh, jag vill bara att det ska sluta snart, sluta göra sådär himla ont hela tiden.

För jag förstår inte, jag förstår verkligen-verkligen inte, hur han kunde göra mig så illa. Den här våren försökte jag nog på något sätt liksom få honom att tycka om mig genom att pressa mig själv lite mer och lite längre än tidigare. Jag skrev fullt på varenda tenta, var på alla spinningpass, somnade sist och vaknade först. Ville inte missa någonting. Ville vara lite mer än alla andra, fast ändå minst liksom. Det var nog därför jag slutade att äta.

Och det var nog därför vi slutade ses.

För jag kommer aldrig bli så. Jag har redan försökt allt jag kan. Det finns ingenting kvar i mig längre som orkar försöka. Men ändå stannar den där himla längtan kvar och jag förstår inte varför.

2 kommentarer:

  1. Känner igen mig så mycket i dig, tror jag skrev här på din sida för flera år sen. För jag då kände igen mig i hur jag hade varit. Men grejen är att jag känner igen mig fortfarande än idag. Just det där att tro att allting handlar om en själv, varje låt, varje video, statusrad osv.

    Idag så många år senare så förstår jag att det var som att jag hitta kärleken när jag fann honom, men jag tappa bort mig själv. Jag försökte vara någon jag inte var, jag försökte vara någon jag trodde att han ville att jag skulle vara. Försökte leva upp till de förväntingar jag trodde att han hade på mig, men i slutändan var det nog det som saboterade allt. För det var nog inte hans förväntningar, utan jag ville vara perfekt för honom och jag trodde inte han kunde gilla någon som mig.

    Och kanske är det därför det är så svårt att släppa taget, för jag vet nånstans att det inte var jag. Det var inte "mig" han lämnade..

    "If you don't stop striving for perfection you might as well be dead."

    SvaraRadera